Monday, May 4, 2009

Nafsu & Syaitan

From http://complexwadi.blogspot.com/2009/02/nafsu-syaitan.html

Salam sejahtera...

Belenggu NAFSU dengan mengurangkan makan. Sempitkan perjalanan syaitan dengan berlapar.Syaitan berjalan dalam badan manusia melalui saluran darah. Bila NAFSU buruk tercetus, SYAITAN akan masuk campur.

Namun syaitan bijak, setelah puas hasut & di saat anak Adam melakukan dosa pada masa itulah syaitan akan lepas tangan, tidak mengaku bertanggungjawab, sbb itu jangan mudah terpedaya.

SYAITAN itu bangsa JIN.Al-Kahfi [50] Dan (ingatkan lah peristiwa) ketika Kami berfirman kepada malaikat: Sujudlah kamu kepada Adam; lalu mereka sujud melainkan iblis; dia adalah berasal dari golongan jin…NAFSU itu kepunyaan kita.

ALLAH itu 2 langkah dari manusia. Untuk menuju kepada ALLAH...
1. Pijak NAFSU
2. ALLAH

SYAITAN ada dalam diri NABI. Walaupun syaitan itu tidak masuk ISLAM. Tapi NABI s.a.w berjaya mengawal SYAITAN agar mengikutnya.Menurut hadis Rasulullah s.a.w tidak terkecuali, semua orang itu ada mempunyai syaitan masing-masing. Tanya para sahabat, “sekalipun engkau wahai Rasulullah s.a.w.?” Sabdanya: Sekalipun aku sendiri, tetapi syaitan aku sudah Islam iaitu menurut arahan ku (patuh dan taat di bawah kuasa ku) dan tidak memerintah aku lagi.

Nabi s.a.w pernah bersabda betapa umat akhir zaman berperang dengan nafsu.

SYAITAN ambil peluang atas NAFSU yang tercetus. Berjayalah orang yang membersihkan NAFSU…

Wallahu a'lam

Posted by adi_aussie at 12:51 PM

No comments:

Post a Comment